niedziela, 6 listopada 2016

Punkt Przedszkolny w Burkacie -WODA

Sprawozdanie z realizacji  zagadnień dotyczących  Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Żywiołki”-  I etap - Woda
Punkt  Przedszkolny w Burkacie

W miesiącu  październiku  w naszym przedszkolu  w  dwóch grupach  realizowane były  zagadnienia dotyczące wody.
1.Kącik tematyczny :
Wprowadzeniem do zajęć było obejrzenie  przez  dzieci filmu edukacyjnego    pt. ”Kropelka- przygody z wodą’’. Dzieci poznały głównego bohatera  Kropelkę , która  wyjaśniła dzieciom  takie zjawiska jak parowanie wody, zamarzanie, powstawanie chmur oraz zmiany pogody i klimatu. Na zakończenie zajęć dzieci z wielkim zaangażowaniem  zorganizowały wraz z paniami  kącik tematyczny  związany z tematem.
2.Doświadczenia i eksperymenty:
Do pierwszego  doświadczenia  wykorzystaliśmy takie rzeczy  jak : szklanki z czystą wodą, sól , cukier, mąka, olej oraz  przedmioty  z różnych materiałów. Dzieci wsypywały i wlewały produkt do poszczególnych szklaneczek. Mieszały, obserwowały co się dzieje i wyciągały wnioski. Dzieciaczki  stwierdziły , że  woda nie ma smaku ani koloru. Przekonały się ,że cukier i sól rozpuszczają się w wodzie, mąka  zabarwiła wodę na kolor mleczny, zaś krople  oleju  pływają   na  wodzie. Miały też okazję przekonać się, że przedmioty z metalu toną w wodzie a z plastyku i drewna pływają po  jej powierzchni. W kolejny doświadczeniu zmieszaliśmy wodę z płynem do naczyń i za pomocą  słomek dzieci tworzyły kolorowe bańki na wodzie.
3.Plastyczne inspiracje:
Dzieci wykonywały w grupach prace plastyczne -„Kropelkę” wyklejając je kawałkami  błękitnej bibuły. Wycinały kropelki i przyklejały do swoich ubrań.
4.Żywioł w mojej okolicy :
W poszukiwaniu żywiołu wybraliśmy się na spacer po okolicy. Dzieci  szybko znalazły  zbiorniki wodne tj. rzeczkę  oraz  staw. Obserwowały roślinność oraz pływające  kaczuszki i rybki.
5. Pobudzamy zmysły :
Przedszkolaki bardzo chętnie bawiły się  w  ciepłej i zimnej  wodzie, smakowały różne napoje specjalnie przygotowane na ten dzień, obserwowały zjawisko powstawania tęczy. Dzieciaki   odgadywały chętnie zagadki słuchowe – rozpoznawały i nazywały czynności i zjawiska związane z wodą(szum fal morskich, szum  strumyka, prysznic…)                                                                                                                          6. Potrzebny i niebezpieczny :
Dzieciaki  oglądały ilustracje, plansze, filmiki dzięki którym dowiedziały się  do  czego  wykorzystuje się  wodę( energia, wypoczynek, rolnictwo, roślinność, człowiek, zwierzęta) , dlaczego i jak możemy ją oszczędzać  jaka również, że  bez niej nie było by życia. Poznały również jej niszczycielską  siłę  w  trakcie  np. powodzi, sztormów i silnych opadów.
7. Żywił w ruchu :
Przedszkolaki  wspaniale bawiły się  w trakcie zabawy ruchowej „Woda – ląd”. Dzieci  tańczyły do „Piosenki o zdrowej wodzie”. Zabawy  te  dały  ma zarówno chłopcom  jak  i  dziewczynkom   wiele  radości.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz