Sprawozdanie
z realizacji zagadnień dotyczących Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego
„Żywiołki”- I etap - Woda
Punkt Przedszkolny w Burkacie
W miesiącu
październiku w naszym
przedszkolu w dwóch grupach
realizowane były zagadnienia
dotyczące wody.
1.Kącik tematyczny :
Wprowadzeniem do zajęć było obejrzenie przez
dzieci filmu edukacyjnego pt.
”Kropelka- przygody z wodą’’. Dzieci poznały głównego bohatera Kropelkę , która wyjaśniła dzieciom takie zjawiska jak parowanie wody,
zamarzanie, powstawanie chmur oraz zmiany pogody i klimatu. Na zakończenie
zajęć dzieci z wielkim zaangażowaniem
zorganizowały wraz z paniami
kącik tematyczny związany z
tematem.
2.Doświadczenia i eksperymenty:
Do pierwszego
doświadczenia wykorzystaliśmy
takie rzeczy jak : szklanki z czystą
wodą, sól , cukier, mąka, olej oraz
przedmioty z różnych materiałów.
Dzieci wsypywały i wlewały produkt do poszczególnych szklaneczek. Mieszały,
obserwowały co się dzieje i wyciągały wnioski. Dzieciaczki stwierdziły , że woda nie ma smaku ani koloru. Przekonały się
,że cukier i sól rozpuszczają się w wodzie, mąka zabarwiła wodę na kolor mleczny, zaś
krople oleju pływają
na wodzie. Miały też okazję
przekonać się, że przedmioty z metalu toną w wodzie a z plastyku i drewna
pływają po jej powierzchni. W kolejny
doświadczeniu zmieszaliśmy wodę z płynem do naczyń i za pomocą słomek dzieci tworzyły kolorowe bańki na wodzie.
3.Plastyczne inspiracje:
Dzieci wykonywały w grupach prace plastyczne -„Kropelkę”
wyklejając je kawałkami błękitnej
bibuły. Wycinały kropelki i przyklejały do swoich ubrań.
4.Żywioł w mojej okolicy :
W poszukiwaniu żywiołu wybraliśmy się na spacer po okolicy.
Dzieci szybko znalazły zbiorniki wodne tj. rzeczkę oraz
staw. Obserwowały roślinność oraz pływające kaczuszki i rybki.
5. Pobudzamy zmysły :
Przedszkolaki bardzo chętnie bawiły się w
ciepłej i zimnej wodzie,
smakowały różne napoje specjalnie przygotowane na ten dzień, obserwowały
zjawisko powstawania tęczy. Dzieciaki odgadywały chętnie zagadki słuchowe –
rozpoznawały i nazywały czynności i zjawiska związane z wodą(szum fal morskich,
szum strumyka, prysznic…) 6. Potrzebny i niebezpieczny :
Dzieciaki oglądały
ilustracje, plansze, filmiki dzięki którym dowiedziały się do
czego wykorzystuje się wodę( energia, wypoczynek, rolnictwo,
roślinność, człowiek, zwierzęta) , dlaczego i jak możemy ją oszczędzać jaka również, że bez niej nie było by życia. Poznały również
jej niszczycielską siłę w
trakcie np. powodzi, sztormów i
silnych opadów.
7. Żywił w ruchu :
Przedszkolaki
wspaniale bawiły się w trakcie
zabawy ruchowej „Woda – ląd”. Dzieci tańczyły
do „Piosenki o zdrowej wodzie”. Zabawy
te dały ma zarówno chłopcom jak i dziewczynkom wiele
radości.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz