06.11.2016r., Białystok
SPRAWOZDANIE Z PROJEKTU
ŻYWIOŁEK WODY
Zajęcia wprowadzające
w temat żywiołku wody rozpoczęliśmy od przeczytania zagadki, którą otrzymaliśmy
w materiałach, a następnie dzieci miały okazję zobaczyć na globusie, że woda
faktycznie zajmuje bardzo dużą powierzchnię całej naszej ziemi, że jest niemal
wszędzie.
Dzieci zostały
również zapoznane ze sposobem życia ryb, a także opieką nad rybką akwariową,
ponieważ do naszej grupy przedszkolnej dołączył nowy wodny przyjaciel: bojownik
„Nemo” – imię wybrane przez dzieci.
W naszym przedszkolu
bardzo lubimy zajęcia z języka angielskiego.. będąc w temacie żywiołku wody,
dzieci nauczyły się nowego słówka: FISH! A także próbowały nazywać kolory po
angielsku.
Pierwszą pracą
plastyczną wykonaną przez dzieci była kropelka wody wykonana z niebieskiej
bibuły zmoczonej wodą. Bibuła w połączeniu z wodą pofarbowała kartkę ale nie
tylko.. rączki również! Ale najważniejsza była radość dzieci z wykonanej pracy
oraz fajna zabawa. Prace trafiły od razu do naszego kącika żywiołków! J
Kolejnymi pracami
były rybki z orgiami oraz kolorowe ośmiornice. Obie prace prezentują się wyśmienicie
w naszym kąciku żywiołków.
W kąciku odnajdziemy:
·
rybkę bojownik: „Nemo”,
·
globus,
·
prace plastyczne dzieci,
·
karty pracy do języka angielskiego
związane z podwodnym światem. Czyli plansza ilustrująca podwodny świat oraz
kartoniki z nazwami po angielsku: roślin i zwierząt ukazanych na ilustracji.
·
ośmiornicę,
rybę, żółwie oraz żaby czyli balonowe szaleństwo J
·
książeczki ze świata dziecięcego związane z wodą: „Mała
Syrenka”, „Złota rybka” oraz „Żółwik”..
Całe Przedszkole jest
zachwycone naszym kącikiem, mamy nadzieję, że Państwu również się spodoba J
Działając na zmysłach
wykorzystywaliśmy wodę do różnych eksperymentów na wiele sposobów, a oto nasze
zabawy:
o
słuch:
rozpoznawanie nagranych odgłosów wody tj. deszcz, szum morza, odgłosy fontanny,
rzeki, strumienia oraz wody z kranu.
o
wzrok:
przelewanie wody z naczyń o różnych kształtach.
o
dotyk:
wyławianie różnorodnych przedmiotów z wody przy zamkniętych oczach i zgadywanie
co to jest?.
o
smak:
smakowanie wody z różnymi dodatkami np. cukrem, cytryną itd.
Na zajęciach z koła
naukowego wykonaliśmy również kilka ciekawych doświadczeń.. sprawdzaliśmy,
które przedmioty toną a które utrzymują się na wodzie, a także w jaki sposób
reaguje woda z dodatkiem pieprzu ziołowego oraz co się stanie z woreczkiem
pełnym wody, gdy go podgrzejemy.
Tworzymy..
„Sówki o wodzie..”
Nasz wierszyk.. króciutki, ale bardzo miły,
bo dzieci z małą pomocą Pani go stworzyły..
Pani zaczynała, a dzieci kończyły.
Tak ten wierszyk powstał,
z czego bardzo się cieszymy.
A więc pora już o wodzie..
bo ten żywioł jest nam znany,
bardzo przez nas jest lubiany.
Woda.. woda wszędzie jest
każda sówka o tym wie,
temat wody jest nam bliski
bo w przedszkolu kontakt z nią oczywisty.
Woda w kranie i jeziorze,
nawet w globusie i telewizorze,
wszędzie jej pełno to prosta sprawa,
każdy przedszkolak ją pije od rana.
Po południu jak i wieczorem wszyscy ją piją
bo dbają o zdrowie.
Kończyć będziemy bo na nas już czas,
następnym razem ziemia czeka na nas!
Grupa
3 „Sówki”
Przedszkole Niepubliczne Poziomka
Białystok, ul. 42 Pułku Piechoty
133/U2.
Koordynator projektu: Dominika Naumczuk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz