sobota, 12 listopada 2016

Przedszkole Niepubliczne Poziomka Białystok - WODA

06.11.2016r., Białystok
SPRAWOZDANIE Z PROJEKTU
ŻYWIOŁEK WODY
Zajęcia wprowadzające w temat żywiołku wody rozpoczęliśmy od przeczytania zagadki, którą otrzymaliśmy w materiałach, a następnie dzieci miały okazję zobaczyć na globusie, że woda faktycznie zajmuje bardzo dużą powierzchnię całej naszej ziemi, że jest niemal wszędzie.
Dzieci zostały również zapoznane ze sposobem życia ryb, a także opieką nad rybką akwariową, ponieważ do naszej grupy przedszkolnej dołączył nowy wodny przyjaciel: bojownik „Nemo” – imię wybrane przez dzieci.
W naszym przedszkolu bardzo lubimy zajęcia z języka angielskiego.. będąc w temacie żywiołku wody, dzieci nauczyły się nowego słówka: FISH! A także próbowały nazywać kolory po angielsku.
Pierwszą pracą plastyczną wykonaną przez dzieci była kropelka wody wykonana z niebieskiej bibuły zmoczonej wodą. Bibuła w połączeniu z wodą pofarbowała kartkę ale nie tylko.. rączki również! Ale najważniejsza była radość dzieci z wykonanej pracy oraz fajna zabawa. Prace trafiły od razu do naszego kącika żywiołków! J
Kolejnymi pracami były rybki z orgiami oraz kolorowe ośmiornice. Obie prace prezentują się wyśmienicie w naszym kąciku żywiołków.
W kąciku odnajdziemy:
·         rybkę bojownik: „Nemo”,
·         globus,
·         prace plastyczne dzieci,
·         karty pracy do języka angielskiego związane z podwodnym światem. Czyli plansza ilustrująca podwodny świat oraz kartoniki z nazwami po angielsku: roślin i zwierząt ukazanych na ilustracji.
·         ośmiornicę, rybę, żółwie oraz żaby czyli balonowe szaleństwo J
·         książeczki ze świata dziecięcego związane z wodą: „Mała Syrenka”, „Złota rybka” oraz „Żółwik”..
Całe Przedszkole jest zachwycone naszym kącikiem, mamy nadzieję, że Państwu również się spodoba J
Działając na zmysłach wykorzystywaliśmy wodę do różnych eksperymentów na wiele sposobów, a oto nasze zabawy:
o   słuch: rozpoznawanie nagranych odgłosów wody tj. deszcz, szum morza, odgłosy fontanny, rzeki, strumienia oraz wody z kranu.
o   wzrok: przelewanie wody z naczyń o różnych kształtach.
o   dotyk: wyławianie różnorodnych przedmiotów z wody przy zamkniętych oczach i zgadywanie co to jest?.
o   smak: smakowanie wody z różnymi dodatkami np. cukrem, cytryną itd.
Na zajęciach z koła naukowego wykonaliśmy również kilka ciekawych doświadczeń.. sprawdzaliśmy, które przedmioty toną a które utrzymują się na wodzie, a także w jaki sposób reaguje woda z dodatkiem pieprzu ziołowego oraz co się stanie z woreczkiem pełnym wody, gdy go podgrzejemy. 

Tworzymy..
„Sówki o wodzie..”
Nasz wierszyk.. króciutki, ale bardzo miły,
bo dzieci z małą pomocą Pani go stworzyły..
Pani zaczynała, a dzieci kończyły.
Tak ten wierszyk powstał,
z czego bardzo się cieszymy.
A więc pora już o wodzie..
bo ten żywioł jest nam znany,
bardzo przez nas jest lubiany.
Woda.. woda wszędzie jest
każda sówka o tym wie,
temat wody jest nam bliski
bo w przedszkolu kontakt z nią oczywisty.
Woda w kranie i jeziorze,
nawet w globusie i telewizorze,
wszędzie jej pełno to prosta sprawa,
każdy przedszkolak ją pije od rana.
Po południu jak i wieczorem wszyscy ją piją
bo dbają o zdrowie.
Kończyć będziemy bo na nas już czas,
następnym razem ziemia czeka na nas! 
Grupa 3 „Sówki”
Przedszkole Niepubliczne Poziomka
Białystok, ul. 42 Pułku Piechoty 133/U2.

Koordynator projektu: Dominika Naumczuk














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz