wtorek, 30 maja 2017

Przedszkole Niepubliczne Poziomka Białystok POWIETRZE


SPRAWOZDANIE Z PROJEKTU
ŻYWIOŁEK POWIETRZE
         Przygodę z ostatnim żywiołkiem tj. Powietrzem rozpoczęliśmy tak jak w przypadku ognia od eksperymentów. Chcieliśmy go „zobaczyć”, „poczuć” oraz „dotknąć” niekiedy nam się to udawało...
·         I eksperyment: próbowaliśmy złapać nasze powietrze rękawem do pieczenia, nie udało nam się go napompować ustami tak jak w przypadku baloników, zaś złapaliśmy go sprytem i z pomocą naszej kochanej Pani Dominiki. 
·         II eksperyment: próbowaliśmy również napompować balon bez użycia powietrza, więc na butelkę wypełnioną octem nałożyliśmy balon w którym znajdowała się soda oczyszczona i pssss.. balon sam się napompował!
·         III eksperyment: powtórzyliśmy również eksperyment związany ze świeczką, gdzie bez dostępu powietrza zgasł płomień świecy.
·         IV eksperyment: balony – odrzutowce – puszczaliśmy nadmuchane balony (nie związane), chcieliśmy sprawdzić czy powietrze, które wylatuje z balonów powoduje ich ruch.
·         V eksperyment: puszczanie baniek mydlanych – sprawdzaliśmy w jaki sposób powstają bańki mydlane, uzyskaliśmy wniosek, iż wdmuchiwanie powietrza powoduje ich rośnięcie i poruszanie się.
Sówki wykonały następujące prace plastyczne:
·          „Zielone Stworki”, które powstały za pomocą farby plakatowej i rozdmuchiwania ich za pomocą słomki i powietrza J
·         „Balony” – wypełniliśmy kontury balonów za pomocą zielonych kulek bibuły.
·         Wspólnie wykonaliśmy ilustracje, które przedstawiają przedmioty zanieczyszczające nasze powietrze,
·         Zainspirowani tematem powietrza i pracami plastycznymi związanymi z balonem wykonaliśmy również wspólnie kartkę urodzinową dla Mateuszka – chłopca chorego na Zespół Downa i wysłaliśmy mu do domku.
Książeczka, która dołączyła do biblioteczki znajdującej się w sali to: „Opowiedz mi co jest w powietrzu”.
W naszym kąciku żywiołków znalazły się:
ü  Prace plastyczne dzieci,
ü  Ilustracje pt: „Co dymi i zanieczyszcza powietrze”,
ü  „Balonowe miesiące” – ilustracje balonów, na których wspólnie uczymy się nazw miesięcy,
ü  „Balonowe inspiracje” – czyli co możemy stworzyć z balonów J
Dodatkowo:
·         Dzieciom bardzo spodobała się zabawa orientacyjno-porządkowa:
„Cztery żywioły” w której na sygnał danego żywiołu dzieci miały wykonać odmienny ruch.
Tworzymy..

„Powietrze..”
Powietrze my znamy i je bardzo kochamy.
Bez niego trudno byłoby nam żyć dniami i nocami.
Uczymy się pilnie o powietrznym żywiole
Bo nas otacza swoim parasolem.
Jest niemal wszędzie, gdzie jesteśmy my
Sówki to wiedzą dowiesz się i Ty.
Zapamiętaj więc proszę nasz drogi kolego,
Dbaj o powietrze by żyć na całego!
Lecz nie tylko o nie,
Pamiętaj, że jest jeszcze woda, ziemia oraz ogień!

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz