SPRAWOZDANIE
Z PROJEKTU
ŻYWIOŁEK POWIETRZE
Przygodę z ostatnim żywiołkiem tj.
Powietrzem rozpoczęliśmy tak jak w przypadku ognia od eksperymentów. Chcieliśmy
go „zobaczyć”, „poczuć” oraz „dotknąć” niekiedy nam się to udawało...
·
I
eksperyment: próbowaliśmy złapać nasze powietrze
rękawem do pieczenia, nie udało nam się go napompować ustami tak jak w
przypadku baloników, zaś złapaliśmy go sprytem i z pomocą naszej kochanej Pani
Dominiki.
·
II
eksperyment: próbowaliśmy również napompować balon
bez użycia powietrza, więc na butelkę wypełnioną octem nałożyliśmy balon w
którym znajdowała się soda oczyszczona i pssss.. balon sam się napompował!
·
III
eksperyment: powtórzyliśmy również eksperyment
związany ze świeczką, gdzie bez dostępu powietrza zgasł płomień świecy.
·
IV eksperyment: balony – odrzutowce –
puszczaliśmy nadmuchane balony (nie związane), chcieliśmy sprawdzić czy
powietrze, które wylatuje z balonów powoduje ich ruch.
·
V eksperyment: puszczanie baniek mydlanych –
sprawdzaliśmy w jaki sposób powstają bańki mydlane, uzyskaliśmy wniosek, iż
wdmuchiwanie powietrza powoduje ich rośnięcie i poruszanie się.
Sówki wykonały
następujące prace plastyczne:
·
„Zielone Stworki”, które powstały za pomocą
farby plakatowej i rozdmuchiwania ich za pomocą słomki i powietrza J
·
„Balony” – wypełniliśmy kontury
balonów za pomocą zielonych kulek bibuły.
·
Wspólnie wykonaliśmy ilustracje, które
przedstawiają przedmioty zanieczyszczające nasze powietrze,
·
Zainspirowani tematem powietrza i
pracami plastycznymi związanymi z balonem wykonaliśmy również wspólnie kartkę
urodzinową dla Mateuszka – chłopca chorego na Zespół Downa i wysłaliśmy mu do
domku.
Książeczka,
która dołączyła do biblioteczki znajdującej się w sali to: „Opowiedz mi co jest
w powietrzu”.
W naszym kąciku
żywiołków znalazły się:
ü Prace
plastyczne dzieci,
ü Ilustracje
pt: „Co dymi i zanieczyszcza powietrze”,
ü „Balonowe
miesiące” – ilustracje balonów, na których wspólnie uczymy się nazw miesięcy,
ü „Balonowe
inspiracje” – czyli co możemy stworzyć z balonów J
Dodatkowo:
·
Dzieciom bardzo spodobała się zabawa orientacyjno-porządkowa:
„Cztery żywioły” w której na sygnał danego żywiołu dzieci miały wykonać odmienny ruch.
„Cztery żywioły” w której na sygnał danego żywiołu dzieci miały wykonać odmienny ruch.
Tworzymy..
„Powietrze..”
Powietrze my znamy i je bardzo kochamy.
Bez niego trudno byłoby nam żyć dniami i
nocami.
Uczymy się pilnie o powietrznym żywiole
Bo nas otacza swoim parasolem.
Jest niemal wszędzie, gdzie jesteśmy my
Sówki to wiedzą dowiesz się i Ty.
Zapamiętaj więc proszę nasz drogi kolego,
Dbaj o powietrze by żyć na całego!
Lecz nie tylko o nie,
Pamiętaj, że jest jeszcze woda, ziemia oraz
ogień!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz