W miesiącu lutym 2017 r realizowaliśmy zagadnienia
związane z żywiołem powietrza.
1. Kącik tematyczny :
W
naszych kącikach tematycznych zarówno u
maluszków jak i u starszaczków znalazły
się : ilustracje , wiatraczki różnego rodzaju, balony, piórka, suszarka, samoloty.
2. Doświadczenia i eksperymenty :
Z
radością dzieci nadmuchiwały balony i wypuszczały z nich powietrze, nabierały powietrze i
wydmuchiwały przez słomkę do wody w kubeczku. Same dochodziły do wniosku, że w
wodzie pojawiają się bąbelki napełnione powietrzem. Maluszki obserwowały jak
z pozornie pustej butelki wydobywa
się powietrze do wody. Poza tym dzieci machały kartkami papieru
i stwierdzały ,że powietrze
się „porusza”. Za pomocą suszarki przekonały się,że powietrze może poruszać
różne przedmioty( wicher,
huragan, tornado).Zatykały swoje noski
i stwierdzały, że bez
powietrza nie da
się żyć.
3. Plastyczne inspiracje :
Starszaczki samodzielnie
wykonywały kolorowe wiatraczki a maluszki, wykonywały statki
powietrzne – balony – z kolorowego
papieru.
4. Książki , książeczki i bajeczki
:
Dzieci poszukiwały
w przedszkolnych zbiorach
książeczek związanych z
wiatrem. Wysłuchały wierszyk pt.
Piotruś i powietrze.
5. Pobudzamy zmysły :
Wyszliśmy na
spacer , w trakcie którego
dzieci miały możliwość
obserwacji kierunku wiatru, jego
zapachu i siły z
jaką wieje. Obserwowały jak
piórka zachowują się na wietrze.
6. Tworzymy :
Starszaki z
pomocą pań ułożyły
wierszyk :
Powietrze, powietrze jesteś
wspaniałe,
Dajesz nam
życie i psoty
niemałe .
Jesteś naturą
do życia
I
zabaw w sam
raz.
Zawsze jesteś
z nami
I
miło z tobą
spędzamy czas.
Wszędzie jest
cię pełno,
A
sztuczki z tobą , to
sama przyjemność.
A
oto dzieło maluszków:
Wszystkie przedszkolaki
czystym powietrzem oddychają
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz